czwartek, 18 września 2014

Kucykowe nirvany



Witajcie! ^^

Nie miałam za dużo czasu ostatnio żeby coś napisać... Musiałam się zająć pracą dyplomową :/ W poniedziałek się okazało, że i tak muszę przedłużyć termin, więc  postanowiłam napisać :)

Zanim przejdę do sedna notki to jeszcze się pochwalę ostatnimi zdobyczami ;)

G3 Lovey Dovey, zielony fakie i Comet Tail 




3 Blind Bagi wave 10, kilka gum do żucia (w środku naklejki) i Rainbow Dashowa puszka z piankami :)



W środku opakowania z gumą są takie naklejki

Trixie Lulamoon, Snipsy Snap i Księżniczka Twilight Sparkle

Ach! I jeszcze się pochwalę kucykiem z wymiany z Asią ^U^ I jeszcze spójrzcie na tego małego króliczka i świnkę z kwiatuszkiem! :D 
Serdeczne pozdrowienia dla Asi jeśli czyta tą notkę ^^



Koniec chwalenia się - teraz główna część notki. 

Otóż dzisiaj chciałam delikatnie napocząć temat nirvan.

Nirvana pony są to warianty standardowych kucyków G1, których dystrybucja była ograniczona do jakiegoś konkretnego miejsca. To także kucyki, które nie mają "standardowej" wersji, ale były wyprodukowane dla terytorium konkretnego państwa.

Kucyki te są rozróżniane wg konkretnych państw - albo były produkowane tylko w tych państwach, albo były wyprodukowane w Chinach/Hong Kongu, ale sprzedawane tylko w pojedynczych krajach.


Kucyki nirvany mogą być rozpoznawane np. po stemplu na kopytku, jednakże nie zawsze tak jest. Dla przykładu niemieckie kucyki nie mają (większości, wyjątkiem są tzw. Bully ponies, które mają wytłoczony napis "Made in Germany"), tak samo niektóre hiszpańskie.

Do nirvan zaliczane są kucyki z krajów:
  • Argentyna
  • Australia
  • Brazylia
  • Kolumbia
  • Holandia
  • Francja
  • Niemcy
  • Grecja
  • Włochy
  • Indie 
  • Japonia
  • Chiny (tylko Macau)
  • Meksyk
  • Peru
  • Skandynawia (ogólnie)
  • Hiszpania
  • Południowa Afryka
  • Wenezuela

Jak łatwo się domyślić - część z tych kucyków jest bardzo rzadka i cenna, a niektóre kosztują tyle ile zwykły kucyk G1 (w zależności od stanu).

Żeby nie kraść zdjęć z internetu to postaram się na tyle, na ile mogę pokazać kucyki z własnej kolekcji (oznaczone nazwą bloga).

Tak więc - oto nirvany!


ARGENTYNA:
Argentyńska Buttons
  Zdjęcie ze strawberryreef

 AUSTRALIA

 Australijska Birthflower April Daisy
 Zdjęcie ze strawberryreef



BRAZYLIA
Brazylijska Bola de Neve (Gusty)
  Zdjęcie ze strawberryreef


KOLUMBIA
Kolumbijska Bow Tie
Zdjęcie z kucykowej wikipedii


HOLANDIA
 
Holenderska Star Pony - Sterretjes-Pony

Holenderska Candy Pny - Snoepjes-Pony 

 Holenderska Shell Pony - Schelp-Pony


FRANCJA
Francuska Windy
Zdjęcie z kucykowej wikipedii


NIEMCY
 Niemiecka Nightlight - Nachlicht

Niemiecka Baby Glory

Niemiecka Baby Surprise

Niemiecka Moonstone - Mondschein


GRECJA
Grecka Windy - Anemos
Zdjęcie z kucykowej wikipedii

 Grecka Parasol
Zdjęcie z kucykowej wikipedii


WŁOCHY
 Włoska Peachy

Włoska Skyflier

Włoska Lemon Drop

Włoska Blossom


INDIE
Indyjska Butterscotch
Zdjęcie z kucykowej wikipedii


JAPONIA
O japońskich Takarach pisała niedawno Iga ;)
 Japońska Takara
Zdjęcie z kucykowej wikipedii

CHINA (MACAU)
 Macau Snuzzle - Jenny
Zdjęcie z kucykowej wikipedii


MEKSYK
Meksykańska Firefly
Zdjęcie z kucykowej wikipedii


PERU
Peruwiańska Parasol
 Zdjęcie z kucykowej wikipedii


SKANDYNAWIA
 
 Skandynawska Truly
 Zdjęcie z kucykowej wikipedii


HISZPANIA
 Hiszpańska Cherries Jubilee

Hiszpańskie Sundance


POŁUDNIOWA AFRYKA
Południowoafrykańska Sparkler
Zdjęcie z kucykowej wikipedii

Południowoafrykańska Bubbles
Zdjęcie z kucykowej wikipedii


WENEZUELA
 
Wenezuelska Applejack
Zdjęcie z kucykowej wikipedii



Oprócz powyżej wymienionych jest jeszcze jedno państwo zaliczane trochę do "szarej strefy" kucyków. Kucyki z Wielkiej Brytanii nie są zwykłymi standardowymi kucykami, ale także nie wszyscy zaliczają je do nirvany.

UK Applejack

UK Confetti

UK Baby Splash

UK Gusty

UK Nurse Tenderheart



Tak przy okazji pisania tej notki przeliczyłam sobie moje nirvany i wyszło mi ich 21 :D A jeszcze idzie do mnie kilka ^U^ Ale na razie nie zdradzę jakie ;)

Chyba, że chcecie postrzelać? Jakiego kraju nirvany do mnie idą? ;)

~~Hope~~















12 komentarzy:

  1. Asia ty masz te wszystkie Nirvany co zdjęcia wkleiłaś? :O bo się w końcu pogubiłam :D
    wszystkie są piękne, ja jak narazie mam: Niemcy, Francja, Wielka Brytania i Hiszpania.
    chciałabym bardzo z Holandii któregoś, Argentyny, Japonii, Skandynawii i Grecji <3
    podobają mi się też te inne ogony u afrykańskich :) a wenezuelska Applejack wygląda jak fake! xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie - moje są tylko te, które są opatrzone znakiem wodnym naszego bloga :)

      Usuń
  2. to nieźle... mam jedną Nirvanę :D Włoską Piczke! :D Czad :D
    piękne są...zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio miałam szczęście. Na raz kupiłam 5 G1 w prawie idealnym stanie. I to w komisie! Szczęście jest wielkie! Kocham je! I to kilka z Hong-Kongu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o matko naprawdę? gdzie dzisiaj są takie komisy... u mnie nic w komisie nie ma... a jakie udało Ci się kupić? pochwal się ^^

      Usuń
  4. Przepraszam,że ostatnio nie pisałam, ale komputer mi działa tak, że nie mogę pisać. W komisie w mojej mieścince, pani przywiozła je z Niemiec, specjalnie dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Grecka Windy jest piękna. Przypomina mi trochę Rarity z g3.

    OdpowiedzUsuń