wtorek, 12 listopada 2013

Podróbki, czyli tego się wystrzegaj kucykowy zbieraczu

Odkąd zaczęła się moja pasja ze zbieractwem My Little Pony, zaobserwowałam jak drastycznie wielka jest ilość podrobionych kucyków. Niektóre nawet nie różnią się specjalnie od pierwowzorów, niewprawne oko może się pomylić. Inne natomiast rażą swoją nieoryginalnością na kilometr.

Zanim przejdę do pokazu tego co udało mi się znaleźć w sieci, przedstawię jak rozpoznać oryginał pośród natłoku podróbek. Oto kilka cech kucyków które pozwolą Ci na rozpoznanie, czy jest oryginalny czy też nie.



Kucyki z serii G1:


Najważniejsze to zwrócić uwagę, czy na kopytku napisana jest data oraz nazwa firmy. To w jakim kraju kucyk został zrobiony nie ma znaczenia, różne kraje miały swoje linie produkcyjne i kucyki mogą się różnić(nawet te o takim samym imieniu). Drugim ważnym faktorem jest znaczek. Jeśli masz wątpliwości tu możesz sprawdzić oryginalność kucyka. 

Kucyki z serii G2



Tutaj również należy zwrócić uwagę na datę oraz logo firmy, oczywiście na znaczek także(możecie sprawdzić go na tej samej stronie co te z serii G1). W przypadku kucyków G2 mamy do czynienia z dodatkowym symbolem który gwarantuje oryginalność- piktogram tęczy. Nie spotkałam się aby te z serii G1 miały taki znak, natomiast każda następna seria taki lub podobny znak posiada. Inną cechą charakterystyczną są kryształki w oczach, niestety te mogą często wypadać, co nie czyni kucyka mniej oryginalnym.

Kucyki z serii G3



Tutaj znaczek oryginalności bywa również magnesem. Po raz pierwszy pojawia się pełne logo, właśnie na tym magnesie. Kucyk może mieć ten magnes lub nie, w zależności od serii. Tutaj znaczki również są jednym z wyznaczników oryginalności.

Kucyki z serii G 3,5

Niestety żadnego kucyka z tej serii nie posiadam, ale gdy tylko ten stan rzeczy się zmieni, uaktualnię zdjęcia ;)

Kucyki z serii G4( MLP Friendship is Magic)





Tu znowu mamy logo oraz tęczę. Nazwa firmy oraz data również dobrze widoczne.

Poza tym co już opisałam, należy zwracać uwagę na pudełko i logo na nim(jeśli kupujemy jakieś nowe modele). Także po materiale i doborze kolorów da się rozróżnić oryginał od podróbki. Poniżej przykłady znalezione przeze mnie. Zaznaczyłam na nich co może mylić a co od razu demaskuje ich nieoryginalność.









12 komentarzy:

  1. Czy ten jest oryginalny?
    http://www.ebay.com/itm/OOAK-Custom-My-Little-Pony-G4-Friendship-is-Magic-FiM-MLP-Merpony-Mermaid/251434520312?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.RVI%26ao%3D1%26asc%3D20131017132637%26meid%3D4478303007863062346%26pid%3D100033%26prg%3D20131017132637%26rk%3D3%26rkt%3D4%26sd%3D181309955509

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był oryginalny, ale ktoś go przerobił. OOAK oznacza one of a kind, czyli jedyny w swoim rodzaju co zwykle idzie w parze z własnymi przeróbkami.

      Usuń
  2. Ja mam dwa kucyki G3,5, jak chcesz moge Ci zrobić zdjęcia znaczków na kopytach StarSong lub Scootaloo. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Juz sie dorobiłam g3,5 ale zapominam zrobić zdjęcie i uaktualnić......Dzięki za przypomnienie :D

      Usuń
  3. nie uważam żeby kucyk nieoryginalny był gorszy :) jedynie ma mniejszą wartość kolekcjonerską i tyle. Zbieram kucyki od 4 roku życia, a dziś mam prawie 30 i trochę się na tym poznałam (oczywiście większość cennych informacji zaczerpnęłam z internetu:) Jednak chętnie przygarniam wszelkie kucyki nawet te "bazarkowe" ponieważ kocham kucyki nie tylko za oryginalność i numer seryjny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ogółem do podróbek tez nic nie mam, ale niektóre mnie przerażają :D

      Usuń
  4. ja zbieram tylko ogrinaly i tylko te z g2, nie podobaja mi sie inne bo tylko ta seria "troche" ;) przypomina kucyka :P

    OdpowiedzUsuń
  5. mam pytanko kiedyś kupiłam w mcdonaldzie kucyka my little pony ale nie zachowałam ulotki i nie wiem czy to oryginał jeśli zgodzisz mi się pomóc to dam zdjęcie tego kucyka ok?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli był w McDonaldzie to jest raczej oryginalny :) Przepraszam, że dopiro teraz odpisałam, ale Twój komentarz gdzieś mi umknał...:(

      Usuń
  6. Bardzo pomocny post :)
    Chciałam tylko zapytać ile może kosztować oryginalny G2 mały, plastikowy z kryształkami w oczach i z tęczą na kopytku?
    Mam zamiar sprzedać, ale boję się, że jego wartość może być większa.

    OdpowiedzUsuń
  7. max 3-4 zł jeśli to kucyk z McDonalda 5-6 jeśli to kucyk maluszek ;)

    OdpowiedzUsuń